Ervaringen van deelnemers

23 berichten op 3 pagina's
Milla -
13-06-19 09:45:58
Wat een goede keuze om, na lang twijfelen, toch voor mindfulness te gaan! Is het wel iets voor mij? Is het niet te zweverig? Gaat het me helpen? Zoveel redenen om het niet te doen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en had ik dat maar eerder gedaan. Ik heb het individuele traject gevolgd en de belangrijkste winst die ik heb geboekt is: meer rust in mijn hoofd, ik voel me minder gejaagd, ik maak me minder zorgen en slaap beter. Het was best hard werken 8 weken lang, maar er is wel iets veranderd en dat was het meer dan waard....blij!! :-)
Bastienne Engel - van der Veer
14-11-18 07:47:26
Iemand schreef eens : ‘Body listen to mind, mind listen to body, awareness is the link’. Zo treffend en waar vind ik dat. Nóg opmerkzamer worden van je eigen manier van denken en voelen en daardoor nog scherper inzicht krijgen in jezelf, is wat ik graag wil. Daarom ben ik bij Hanna ter Welle de groepstraining Mindfulness gaan doen. Hanna geeft de cursus op een heel professionele en inspirerende manier – met genoeg individuele ruimte en aandacht voor iedereen. De leerstof reikt goede handvatten aan om anders te leren omgaan met wat er op je pad komt. Je zit soms zo gevangen in je eigen patroon (waar je overigens niet altijd iets aan kunt doen). Je hebt vaak een primaire manier van reageren, maar dat is lang niet altijd helpend voor jezelf. Integendeel: je kan jezelf juist behoorlijk tegenwerken. Mindfulness wijst je op je eigen potentieel, en dat is een stimulans om meervoudig naar een situatie te kijken en van daaruit te handelen. Deze training kwam voor mij op een heel goed moment , want je wordt in je leven soms geconfronteerd met dingen die groter zijn dan jijzelf, dingen dus waar je geen controle over hebt, dan komt het vooral aan op bij jezelf iets veranderen. In mijn geval: leren meer vertrouwen te hebben en jezelf minder van streek te maken door angstige gedachten uit te schakelen. Meer loslaten, jezelf wat aardiger behandelen, beter naar jezelf luisteren… Mindfulness helpt je daarbij flink op weg. Het is wel hard werken geblazen, maar des te meer geniet je van de resultaten die je op eigen kracht boekt! Ik ben blij dat ik het pad van Mindfulness ben ingeslagen. Ook de thuisoefeningen – met ruim aandacht voor de ademhaling – zijn ondersteunend in het zelfzorgproces , daar ga ik dan ook enthousiast mee door.

Tot slot: Dat ik ervoor koos om de training bij Hanna te doen was een heel gelukkige keuze. Mede door wie zij is en de manier waarop ze werkt verheugde ik mij elke keer op de volgende mindfulness-sessie.
Helèn .
30-08-18 17:43:18
Ik heb de mindfulness training als zeer nuttig en prettig ervaren. Hanna geeft de training op een hele fijne manier. Ze is betrokken, rustig en kan e.e.a. goed verwoorden en goed samenvatten. Door haar ervaring / achtergrond weet zij de vinger op de zere plek te leggen. Op duidelijke wijze leert ze je hoe je op een andere manier kunt kijken naar de alledaagse dingen en welke pijlers je kunt inzetten bij de hindernissen die je tegenkomt. En dat alles op een nuchtere en totaal niet ‘zweverige’ manier. De oefeningen zijn fijn en praktisch. Ik ben bijzonder blij dat ik de stap heb gezet om deze mindfulness training te gaan volgen. Het heeft mijn leven verrijkt! Ik kijk uit naar de vervolgtraining. Dank je wel Hanna!
Liesbeth Liesbeth
08-07-18 19:00:19
Ik heb de groepstraining bij Hanna gevolgd. Wat ik fijn vind is dat ze iedereen de tijd geeft die hij of zij nodig heeft en dat ze iedereen in zijn waarde laat. Ze laat je merken dat er geen goed of fout is. Ik heb de afgelopen weken geleerd om anders naar mijn gedachten te kijken. Ik merk de gedachte op en ik weet dat ik er niets mee hoef te doen. Vaak zat ik in zo'n gedachten stroom die een nare stemming bij mij kon oproepen. Nu zie ik dat dit iets is wat voorbijgaat en kan ik de dingen meer accepteren zoals ze zijn. Verder ervaar ik meer rust in mijn leven. De meditatieoefeningen helpen hierbij. Ik kan een training van Hanna van harte aanbevelen omdat ik vind dat ze heel professioneel is.
Monique
13-04-18 15:14:39
Ik ben superblij dat ik deze training bij Hanna heb gevolgd. Momenteel ben ik herstellende van een burn out en de training heeft me hierbij heel goed geholpen. Door de oefeningen dagelijks te doen tijdens de training is er rust over me heen gekomen waardoor ik veel beter kan ontspannen. Nog steeds heb ik heel veel baat bij de meditatie oefeningen.
Je leert ook dat je je gedachten kunt parkeren en er niet altijd in mee hoeft te gaan. De bijeenkomsten waren ook heel prettig. Er is veel respect voor elkaar en iedereen wordt in zn waarde gelaten. Je leert ook van elkaars verhalen en ervaringen.
Ik raad de training van Hanna van harte aan!
Kris
07-04-18 09:02:59
Ik ben blij dat ik de cursus mindfulness heb gedaan bij Hanna, ik heb geleerd dat ik mijn malende gedachtengangen (piekeren, dat moet ik ook nog doen...) kan stop zetten en mijzelf heb geleerd om te focussen op mijn lijf! Stap voor stap leer je dit, erg fijn. Ik heb ook geleerd dat ik kan bepalen soms ingewikkelde zaken te parkeren en niet in stress te gaan reageren.
Het fijne aan deze cursus is dat Hanna je in je waarde laat en alles goed kan uitleggen en jezelf laat bepalen in wat je wil, wat je kan en de vraag stelt waarom! Erg prettig!!
Kortom, een aanrader om de mindfulness-cursus te gaan volgen!
Henk
26-03-18 00:37:16
Door de steeds terugkerende vraag om mild en liefdevol terug te keren, na te zijn afgedwaald, naar waar je mee bezig bent, ben ik nu al, na de 8 sessies, veel bewuster, maar tot mijn genoegen, ook veel milder en liefdevoller in het leven gaan staan. Ik ben daar heel erg blij mee !
Lotte
19-11-17 12:30:52
Eind van afgelopen zomer heb in een individuele cursus mindfulness gedaan. Ik ben namelijk van mezelf erg onrustig en ben altijd bezig met wat ik allemaal nog ga doen. Ik plan mijn dagen super vol en wil ook altijd wat te doen hebben. En ik wil dat t liefste ook allemaal onthouden. Ik merkte dat dit gewoon echt te veel werd dus besloot deze cursus te gaan doen. Ik dacht eerst dat het heel zweverig zou zijn, maar dat is zeker niet zo!
Je leert echt in het nu te leven en in plaats van met je gedachtes, juist met je gevoel te leven. Het is best veel wat je ervoor moet doen die acht weken omdat je er veel tijd in stopt, waar je soms echt totaal geen zin in hebt. Maar ik merkte heel erg dat dit mij hoe langer ik ermee bezig was, steeds meer hielp. Ik nam vaker ook rust momentjes en merkte echt waar ik positieve energie van kreeg en waarvan juist niet.
Ook geniet ik nu meer van kleine dingetjes en kan ik veel dingen beter accepteren en t positieve ervan inzien.
Ik probeer nu echt met mijn gevoel te leven, en precies te doen wat ik leuk vind en waar ik mij goed bij voel. En zo van elk moment te genieten.
Dit lukt natuurlijk nog niet altijd, maar je leert allerlei trucjes waardoor je in het moment blijft en uit je hoofd.
Heel erg bedankt!
Sabine ...
14-11-17 20:28:52
De mindfulness cursus heeft me veel gebracht afgelopen weken. Ik kijk er met een goed gevoel op terug en mocht je er aan twijfelen om eens een stap te gaan zetten om dit jezelf eigen te maken zou ik zeggen, volg de 8 weken cursus bij Hanna.
Danielle
10-11-17 17:46:07
De cursus mindfulness bij Hanna heeft me een stuk rust en vertrouwen gegeven. Het trainen van het verschuiven van je aandacht van gedachten naar adem en lichaam is echt (!) te leren en voelt goed. Een manier om o.a. piekeren naar de achtergrond te brengen. Hanna vind ik een zeer kundig, betrokken en geduldig docent. De groep voelde onder haar leiding veilig. Ik ben blij dat ik via google juist bij haar terecht ben gekomen. Voor mij is Mindfulness niet als een grootse openbaring maar wel een uitstekend en praktisch hulpmiddel om het moeilijke deel van het leven wat makkelijker te maken.
Tonen: 5  10   20